Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
New Ecological Paradigm as a research approach in the Czech Republic: An analysis of environmental attitudes of Czechs
Vaněk, Jiří ; Ščasný, Milan (vedoucí práce) ; Soukup, Petr (oponent)
Tato práce se zaměřuje na Nové Ekologické Paradigma (NEP) a na doprovodný měřicí nástroj, škálu Nového Ekologického Paradigma. Práce představuje Nové Ekologické Paradigma jako opak k Dominantnímu Sociálnímu Paradigmatu. Práce poskytuje historický kontext, který vedl k vytvoření revidované verze NEP škály. Provedli jsme sekundární analýzu dat z výzkumu na téma ochota podporovat Evropské politiky na zmírnění dopadů klimatických změn provedeného v roce 2015 týmem Ščasný a spol. V práci jsme prozkoumali, jak lidé z České Republiky, Velké Británie a Polska přijímají Nové Ekologické Paradigma a zjistili jsme, že Češi mají vyšší environmentální uvědomění než lidé z Velké Británie a Polska. Dále jsme pak v práci využili Cronbach analýzu spolu s faktorovou analýzou, abychom odhalili, že v našich případech je NEP škála vnitřně konzistentní, ale data přesto utvářejí více než jednu dimensi. Regresní analýzou jsme objevili, že nejenom věk a pohlaví jsou statisticky významnými sociodemografickými prediktory pro NEP výsledky. Proměnné jako příjem, vzdělaní, velikost bydliště nebo současné povolaní jsou také relevantní proměnné pro předpověď NEP výsledků. Regresní analýzou jsme také ověřili, že přímí vztah mezi obecnými postoji vůči životnímu prostředí a faktickým environmentálně orientovaným chováním je slabý. Pro...
Výzkum hodnot u učitelů pro 1. stupeň ZŠ
Fialová, Markéta ; Stará, Jana (oponent) ; Hejlová, Helena (oponent)
Cílem této práce je jednak naznačení některých teoretických východisek, spojených s pojmem hodnota a hodnotová orientace, a zároveň vlastní výzkumné sledování konkrétní socioprofesní skupiny. Zkoumaným vzorkem je soubor učitelů 1. stupně ZŠ a soubor studentek Západočeské univerzity v Plzni, FPE, obor učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Vlastní výzkum se uskutečnil v průběhu 1 roku, kdy testování se zúčastnily pouze osoby ženského pohlaví. Celý soubor učitelů byl jednak porovnáván s běžnou populací žen, dále studentky učitelství a již pracující kantorky byly porovnávány mezi sebou. Při výzkumu bylo použito dotazníkové šetření, všem respondentům byla zadána jednotná testová baterie, standardizovaná na běžnou českou populaci. Výsledkem výzkumu je popis hodnotové struktury a hodnotových preferencí zkoumané socioprofesní skupiny. Z výsledků bylo zároveň možné sledovat, čím se hodnotová orientace učitelů 1.stupně ZŠ liší od běžné populace žen a studentek učitelství. Práce si neklade za cíl podat ucelený pohled na oblast teoretických poznatků problematiky hodnot. Přesto svým zaměřením může přispět k posouzení, nakolik jsou učitelé specifickou socioprofesní skupinou, jakou vykazují míru odlišnosti od běžné populace a zda jejich hodnotová orientace může mít vliv na výběr učitelského povolání. KLÍČOVÁ SLOVA...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.